Podnikateľský plán

 

Podnikateľský plán študentskej spoločnosti Street,š.s.

Stredná odborná škola Nové Mesto nad Váhom

 

1.               Zhrnutie

Študentská spoločnosť Street, š.s. pôsobí na Strednej odbornej škole v Novom Meste nad Váhom v  rámci vzdelávacieho programu Aplikovaná ekonómia /AE/, ktorý stredným školám poskytuje a  garantuje nezisková organizácia Junior Achievement Slovensko, n.o. Cieľom tohto projektu je pomôcť študentom zorientovať sa v podmienkach trhovej ekonomiky a získať  praktické skúsenosti  a zručnosti v oblasti podnikania.

Študentská spoločnosť  bude svoju ponuku výrobkov a služieb orientovať hlavne na trh rovesníkov - spolužiakov, a na najbližšie okolie školy /zamestnanci, rodičia atď./ Najdôležitejším kritériom úspešnosti  - ako každej reálnej firmy - zostáva efektívnosť, t. j. dosiahnutie zisku.

Študentská spoločnosť Street, š.s.  je v poradí už ôsmou študentskou spoločnosťou na Strednej odbornej škole v Novom Meste nad Váhom. Všetci zamestnanci spoločnosti  veria, že  počas svojho  pôsobenia nadviažu na úspechy študentských spoločností z predchádzajúcich rokov a obohatia ponuku školského bufetu o kvalitné čerstvé pečivo od tradičných výrobcov z nášho regiónu.

2.               Opis podniku, zamestnanci  a mamažment

Študentská spoločnosť Street, š.s. má sídlo  v prenajatých priestoroch Strednej odbornej školy na ul. Piešťanská 2262/80 v Novom Meste nad Váhom. Prevádzkové a výrobné priestory sa nachádzajú na ul. Weisseho 1 v Novom Meste nad Váhom. Študentská spoločnosť Street, š.s.  je založená na dobu určitú, ukončí svoju činnosť najneskôr 15. mája 2012.

Založenie a fungovanie študentskej spoločnosti je plne v kompetencii Združenia  študentov aplikovanej ekonómie pri SOŠ Nové Mesto nad Váhom, ktoré vzniklo na základe zmluvy o združení podľa Občianskeho zákonníka par. 829 a nasl. Zmluva bola riadne zaregistrovaná v Junior Achievement Slovensko a je prílohou tohto plánu.

Študenti už v tejto formálne fáze fungovania projektu  začali s prípravou na podnikateľské aktivity /prieskum trhu/ a s prípravou ustanovujúceho valného zhromaždenia, keďže simulujú činnosť akciovej spoločnosti. Na ustanovujúcom valnom zhromaždení bolo zvolené  5-členné predstavenstvo, ktoré je zároveň vrcholovým manažmentom firmy.

Študentská spoločnosť má 18 zamestnancov. Zamestnancom prináleží za vykonanú prácu mzda a v závislosti od dosiahnutého zisku aj odmeny. Výška mzdových nákladov a odmien je uvedená vo finančnej časti podnikateľského plánu.

Manažment študentskej spoločnosti  Street, š.s.  tvoria:

Prezident                                                       Matej Straka

Viceprezident pre marketing                         Simona Súrovská

Viceprezidentka pre výrobu                          Dominika Pavlovičová

Viceprezidentka pre  ľudské zdroje               Martina Miklášová

Viceprezidentka pre  financie                        Lucia Sochorová

Každý z  viceprezidentov má svojho asistenta/asistentku. Rôznorodé činnosti študentskej spoločnosti si budú vyžadovať vysokú mieru zodpovednosti, iniciatívy a pracovného nasadenia nielen zo strany manažmentu, ale aj radových zamestnancov. Všetci si to plne uvedomujú a sú odhodlaní ciele splniť.

 

3.               Opis produktu a výroby

Na základe výsledkov marketingového prieskumu a  pri zohľadnení  materiálnych a personálnych možností, sa  študentská spoločnosť Street, š.s.  rozhodla pre nasledovný predmet podnikania:

·                    výroba darčekových a dekoračných predmetov

·                    predaj slaného a sladkého pečiva a sladkostí

·                    výroba a predaj punču

Výroba darčekových a dekoračných predmetov

Zamestnanci študentskej spoločnosti Street, š.s.  budú  vyrábať darčekové a dekoračné predmety ako sú gélové, sypané a obyčajné sviečky, mydlá a mydielka, fľašky s ovocím, dekoračné misky, dekoratívne kvety a iné. Pred Vianocami, Veľkou Nocou a Valentínom bude sortiment prispôsobený uvedeným sviatkom. Výroba týchto predmetov sa bude realizovať počas vyučovania i prestávok.

Pri výrobe  produktov budú použité nasledovné materiály:

 Práškové sviečky

×                      voskový prášok, priesvitné nádoby, knôty

Gélové sviečky

×                      farebné gély, priesvitné nádoby, knôty, drobnosti z rôzneho materiálu( kamienky, mušličky, kúsky farebných sklíčok a iné)

Mydlá a mydielka

×                      priesvitné glycerínové mydlo, ovocie, esencie, farby, kyselina benzoová

Ozdobné misky

×                      akrylové farby, vzorkovaný papier, špeciálne lepidlo na dekupáž

Fľaška s ovocím

×                      prázdna fľaška z likéru, potravinárske farby, vynilové lepidlo,

Predaj slaného a sladkého pečiva

Študentská spoločnosť Street, š.s.  bude predávať slané  aj sladké pečivo, o ktoré bol pri marketingovom prieskume zatiaľ najväčší záujem. Študentská spoločnosť  začala rokovať o dovoze so spoločnosťou Gevis, s.r.o., ktorá má sídlo v Čachticiach. Ostatný potravinársky sortiment, ako napr. sladkosti a nápoje budú nakupované podľa potreby priebežne v predajniach potravín v okolí školy.

Predaj spomínaného sortimentu sa uskutoční raz do týždňa cez veľkú  prestávku vo vestibule pri zimnej záhrade. 

Prípravné a výrobné činnosti budú zabezpečovať všetci zamestnanci  študentskej spoločnosti pod vedením viceprezidenta pre výrobu Dominiky Pavlovičovej a jej asistentky Martiny Žákovičovej.

Výroba a predaj punču

Oddelenie výroby plánuje v období pred Vianocami predávať  punč, ktorý sa bude ponúkať aj v stánku školy  na Vianočných trhoch na námestí v Novom Meste nad Váhom.

 

 

4.               Marketing

Táto časť podnikateľského plánu sa zameriava na  nasledovné zložky marketingu:

Zákazník

Výrobok

Cena

Reklama

Konkurencia

ZÁKAZNÍK:

Zákazníkmi študentskej spoločnosti Street, š.s.  budú najmä študenti  školy vo veku od 15 do 19 rokov,  pedagogický zbor a rodinní príslušníci. Zákazníkom budú teda  predovšetkým mladí ľudia, ktorým je blízka  ponuka rýchleho občerstvenia. Z pohľadu  podnikania  je podstatný zvyk mladých ľudí vynechávať zo svojho jedálnička najdôležitejší chod dňa, ktorým sú raňajky, preto im bude spoločnosť  ponúkať občerstvenie vo forme čerstvého pečiva na desiatu . Predaj tovaru bude realizovaný v malých množstvách, tieto budú priebežne prispôsobované neustále sa meniacim požiadavkám zo strany zákazníkov.

VÝROBKY:

Študentská spoločnosť Street, š.s.  chce nadviazať na úspech predchádzajúcich študentských spoločností a zamerať sa na predaj  overených a dlhoročne obľúbených výrobkov a služieb.  Zamestnanci spoločnosti vedia, čo  ich zákazníci potrebujú a očakávajú. Prepracovanými marketingovými metódami a kvalitou  výrobkov chcú prispieť k ich maximálnej spokojnosti. Spoločnosť Street, š.s.  podriadila svoju činnosť  výrobkovej stratégii. Bude vyrábať a ponúkať nielen tie produkty, o ktoré už  zákazníci prejavili záujem, ale plánuje  predstaviť aj niekoľko nových  výrobkov.

Sortiment výrobkov:

ü                  Gélové a sypané sviečky

ü                  Voňavé mydlá

ü                  Dekoračné misky

ü                  Fľašky s ovocím

ü                  Adventné vence

ü                  Vianočné ozdoby

ü                  Vianočný punč

ü                  Pekárenské výrobky (široký sortiment slaného a sladkého pečiva)

ü                  Iné príležitostné darčekové predmety (prispôsobené sezóne a príležitostiam )

Cena

Cenová politika bude vychádzať z výrobných nákladov a z cien konkurencie, samozrejme s cieľom dosiahnutia zisku.

REKLAMA

Študentská spoločnosť využije na účel reklamy predovšetkým reklamné plagáty umiestnené v najfrekventovanejších priestoroch školy, ktorými denne prejde niekoľko stoviek študentov. Študentom sa bude prihovárať aj  prostredníctvom školského rozhlasu, ktorý vysiela oznamy počas vyučovacích hodín, takže si oznam  vypočuje každý.

Informácie o podujatiach a výrobkoch budú rozširované taktiež formou letákov a prospektov. V týchto dňoch sa začína s tvorbou vlastnej webovej stránky, za jej vytvorenie a aktualizáciu je zodpovedný Oliver Pekník a Matej Šustek. Zamestnanci spoločnosti nezabúdajú  na osobný kontakt so zákazníkom a úsek marketingu plánuje vykonať rozsiahly prieskum trhu formou dotazníkov, ktoré budú distribuované medzi študentov.

Podpora predaja bude posilňovaná taktiež rôznymi motiváciami a súťažami, výhercovia súťaží budú mať možnosť získať vecné ceny.

KONKURENCIA, VÝHODY A NEVÝHODY

Najväčšou konkurenciou  študentskej spoločnosti Street, š.s.  je školský bufet a obchody s darčekovými a dekoračnými výrobkami.

Výhody spoločnosti Street, š.s. : nižšie ceny, bližšie k zákazníkovi, schopnosť  pružnejšie reagovať na zmenu jeho požiadaviek.

Nevýhody spoločnosti Street, š.s. : užší sortiment, obmedzenia v predajnej dobe ( predaj len raz v týždni ), obmedzené finančné zdroje.

 

Oddelenie marketingu má špičkový kreatívny tím s dlhoročnými skúsenosťami v oblasti práce so zákazníkom.  Na čele marketingového tímu je Simona Súrovská . Jej asistentom  je Marko Mozolák. 

PLÁN PREDAJA:                                  

       

Položka                                                                Plánované tržby v €

 

Gélové a sypané sviečky                                             70,00

Voňavé mydlá                                                            40,00

Dekoračné misky                                                       25,00

Fľašky s ovocím                                                         25,00

Adventné vence                                                         60,00

Vianočné ozdoby                                                        15,00                                                                     

Vianočný punč                                                           35,00                                                                                                                                          

Pekárenské výrobky  a iné sladkosti                        1150,00

Iné príležitostné darčekové predmety                         10,00

TRŽBY SPOLU                                                   1395,00      

                                                               

5.               Finančná časť

 

Finančné zdroje

Študentská spoločnosť Street, š.s.  získala základný kapitál pre svoje podnikanie predajom 100 kusov  akcií v nominálnej hodnote 2,- € / kus. Celková hodnota takto získaného kapitálu predstavuje sumu 200,- €. Študentská spoločnosť Street, š.s.  plánuje využiť uvedené zdroje v súlade s nasledovným finančným plánom:

 

Finančný plán

 

Plánované náklady

Položka

Suma v €

Nákup materiálu

Nákup tovaru

 

   50,00

 820,00

Mzdy celkom

z toho:

základné mzdy zamestnancov

Mzdy manažmentu

Odmeny a prémie

 260,00

 

 190,00

   40,00

   30,00

 

Ostatné prevádzkové náklady

z toho:

Poplatky JA SR Bratislava

Nákup kancelárskych potrieb

Výdavky na reklamu

Ostatné náklady

 105,00

 

   25,00

   10,00

   10,00

   60,00

Spolu

1235,00

 

Plánované výnosy

Položka

Suma v €

Tržby z predaja tovaru

1150,00

Ostatné tržby

  245,00

Spolu

1395,00

 

Plánovaný zisk: 160,00€

Výnosy – náklady = zisk pred zdanením

Plánované rozdelenie zisku

Položka

Suma v €

Daň z príjmov 19%

   30,00

Dividendy akcionárov (1,10€/ks)

 110,00

Ostatné použitie (likvidácia spoločnosti, podiely zamestnancov)

   20,00

Prílohy

1. Zmluva o združení študentov aplikovanej ekonómie pri SOŠ v Novom Meste nad Váhom 2. Stanovy Street, š.s. - schválené na ustanovujúcom valnom zhromaždení dňa 9. 11. 2011

 

© 2012 Všetky práva vyhradené.

Tvorba web stránok zdarmaWebnode